Спека вимагає уважного ставлення до системи охолодження двигуна

0 784
+1

закипів двигунзакипів двигун Спека знову нагадала автовласникам, що за технічним станом автомобіля треба стежити не тільки за законом, але і через здоровий глузд. На жаль, розуміння цієї істини прийшло до багатьох водіїв тільки після того, як їх авто, закипівши, намертво встали в міській пробці.

Чому влітку треба уважно стежити за системою охолодження машини?
Хоча начебто і вчорашньому курсанту автошколи добре відомо, що навіть коли ваша машина ще на гарантії автовиробника, слід уважно стежити за системою охолодження. В іншому випадку доведеться на власному досвіді переконатися в тому, що закипіти у літній пробці може не тільки стародавній «жигуль». Тим не менше чим «свіжіша» машина, тим, як правило, легковажніше до цього питання підходить її господар, вважаючи, що поїздки на планові ТО повністю страхують його від несподіваних поломок. Однак саме система охолодження двигуна здатна піднести йому неприємний сюрприз.

Наприклад, відомо, що антифриз в моторі слід міняти кожні два роки. Але реальний відсоток автовласників, які виконують цю норму, прямує до нуля. Більш того, лише лічені одиниці водіїв звертають увагу на рівень охолоджуючої рідини в розширювальному бачку під капотом. І дуже даремно. Справа в тому, що реальна температура нормально працюючого двигуна в кожен момент часу різна. Вона постійно коливається близько закладеного конструкторами оптимального рівня. Як тільки датчики помічають перегрів антифризу, включається вентилятор і опускає температуру трохи нижче нормального рівня, після чого вимикається знову. Знову починається розігрів... І цикл повторюється раз за разом. У моменти температурних піків підскакує тиск в системі охолодження — і перегрітий пар стравлюється через клапан у пробці радіатора.

Це абсолютно нормально, проте веде до невеликих, але постійних втрат охолоджуючої рідини. Якщо не відслідковувати поступове падіння рівня в розширювальному бачку, в один прекрасний момент через нестачу антифризу в системі охолодження мотор закипить.

Щоб уникнути подальшого дорогого ремонту, треба лише вчасно долити трохи свіжого антифризу.

Ще більш поширена причина раптового кипіння мотора навіть у відносно свіжих машин — брудний радіатор охолодження. У всіх автомобілів він розташований спереду так, щоб його краще обдувало набігаючим потоком повітря. Але разом з повітрям на радіатор потрапляють пил, комахи, тополиний пух та інші залишки всього і вся, що може валятися біля дороги. Прилетівше сміття на рідкість якісно забиває соти радіатора. Особливо швидко процес засмічення протікає у машин, на яких щодня відбуваються тривалі і швидкісні поїздки по заміських трасах.

Через рік-другий експлуатації в такому режимі власник раптом починає помічати, що показник температури двигуна на «приборці» все частіше лізе в зону перегріву. При цьому ніяких помилок в електронних мізках мотора не виявляється — і на сервісі заявляють, що з машиною начебто все в порядку. Лише ідея перевірити чистоту радіатора відкриває істинну причину того, що відбувається. Для мийки цієї деталі на СТО її зазвичай демонтують, а потім майстер відпрацьованим рухом пред'являє автовласникові «шматок мотлоху» — що скопився між радіатором охолодження і кондиціонера, який складається з дорожньої гидоти. Зауважимо, що ні в якому разі не можна намагатися скористатися чимось на зразок "керхера" ! Потужний натиск такого струменя миттєво зімне тоненькі і ніжні соти радіатора — і він взагалі перестане виконувати свої функції.

В принципі його можна помити і самому. Але для цього все одно доведеться злити антифриз, демонтувати радіатор і, озброївшись жорстким малярним пензлем, з яким-небудь засобом для миття кузова авто і великою кількістю проточної води не кваплячись, дбайливо і ретельно віддраїти засмічений вузол.





реклама на сайте

Схожі новини

Додати коментар

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent