Без паніки, ми всі живемо в симуляторі

0 607
+1

Без паніки, ми всі живемо в симуляторі

Ймовірність того, що ми всі існуємо в комп'ютерному симуляторі, існує і турбує як філософів, так і фахівців зі світу сучасних технологій. На те, що людство сьогодні не більше ніж комп'ютерний алгоритм, сподівається Ілон Маск. В чому суть так званого алгоритму симулятора і чому ця теорія має право на існування.


В ході конференції Code Conference Ілону Маску, популярному мільярдерові і засновнику Tesla Motors і SpaceX, поставили незвичайне питання: один з глядачів поцікавився, чи вірить він у «нереальність» існуючого світу. Виявилося, що Маск достатньо обізнаний про теорії про «алгоритмі симулятора», він зазначив, що таке може відбуватися, хоча й обмовився, що ймовірність існування сучасного життя в рамках симуляції лише один мільярд.

Подібні міркування можуть бути близькі фанатам «Матриці»: головні герої фільму перебувають у коматозному стані, всі дії розгортаються в системі, а кожна деталь контролюється програмами.

Хороший сюжет для кінострічки, але надто вже відірваний від сучасної реальності, для прихильників «алгоритму симулятора» вважається не таким вже нездійсненним.

Розумні нащадки створять історію

Теорія про «алгоритм моделювання» була сформульована у 2003 році професором Єльського університету Ніком Бостромом. Роботи Вченого стосуються питань філософії науки, теорії ймовірностей, а також етичних і стратегічних наслідків перспективних технологій (включаючи штучний інтелект, нанотехнологію і генну інженерію).

У своїй роботі, яка лягла в основу теорії, дослідник припустив, що людина рано чи пізно вступить в еру постлюдства, а потужності обчислювальних систем стануть настільки великі, що будуть здатні створити максимально деталізований симулятор життя, який буде неможливо відрізнити від реального світу.

У цьому випадку Бостром описав три сценарії розвитку:

— людство зникне, не встигнувши досягти постлюдської стадії;
— постлюдська цивілізація не захоче запускати моделі, що імітують минуле (наше сьогодення);
— сучасна людина живе в комп'ютерній симуляції.

У третьому випадку люди можуть навіть не підозрювати, що не існують в реальності і є комп'ютерною програмою. Ілон Маск пов'язує свої надії з даним сценарієм з однієї причини: він вірить, що людство не перестане розвивати технологічну складову. Про те, що все розвивається в такому ключі, свідчать досягнення в області штучного інтелекту.

Аргументи, безумовно, більш ніж спірні, їх всього три, що абсолютно несумірно з числом ймовірних варіантів розвитку подій, але тим не менше вони мають право на існування.

Бостром також згадує у своїх роботах ще одного «епатажного» футуриста — Рея Курцвейла, любителя передбачати з точністю до року, які саме технології стануть проривними. Крім іншого, Курцвейл любить обговорювати питання, коли людство зможе досягти безсмертя, і досить популярний серед любителів технологічних передбачень.

Як і у випадку з Курцвейлом, ідеї Вченого мають широкий відгук серед навколонаукової аудиторії: на просторах інтернету можна зустріти кілька сайтів, творці яких ретельно збирають всі статті і доповіді про «алгоритм симулятора» і породжують палкі суперечки про комп'ютерну гру, героями якої є сучасні люди.

Противники теорії

Професор філософії і психології Нью-Йоркського університету Тижнів Блок, навпаки, вважає, що немає жодних підстав вважати, що людство нібито є заручником високотехнологічної іграшки.

Фахівець упевнений, що головний людський «козир» — свідомість зімітувати просто неможливо, і неважливо, якими володіє потужностями «творець».

У приклад він наводить симуляцію дощу: якою б реалістичною вона не була, зробити краплі мокрими неможливо. До надій на подальший розвиток квантових комп'ютерів Блок також ставиться скептично.

«Звичайно, квантові комп'ютери зможуть виконувати обчислення швидше і ефективніше, ніж традиційні машини. Але вони залишаться комп'ютерами. Досі вони могли відтворювати людину за описом, обчислювати, які дії робить та чи інша людина в різних обставинах. Але вони як і раніше будуть обмежені механізмом моделювання», — упевнений Блок.

Як Sims

В якості найбільш близькою моделі, як не дивно, часто згадується популярна гра Sims, яка живе вже не перший десяток років.

На думку прихильників теорії, гра майбутнього з нами в головній ролі має виглядати саме так, з поправкою на більш якісну графіку і геймплей.

Більш глибока тема, що зв'язує майбутнє і минуле з допомогою технологій, зачіпається у грі «Принцип Талоса» від хорватських розробників. За сюжетом людство знаходиться на межі вимирання через епідемію чуми, у спробі врятувати частинки історії та культури створює симулятор світу з самонавчаючимися комп'ютерами.

По мірі їх розвитку через десятиліття після зникнення людства з'являються комп'ютерні нащадки. Вивчаючи давні твори та авторські блоги, філософію Шопенгауера і старі електронні листи, машини ще раз повторюють історію.

У випадку з теорією Вченого, як зазначає колумніст The New Yorker, постчеловек, як і герой хорватської гри, може зіткнутися із цілком трагічним фактом: спостереження за повторенням історії без можливості змінити вже відомий сценарій може викликати багато етичних питань.

З більш свіжих варіантів ідеально підходить готуючийся до випуску No man's Sky — космічний симулятор від першої особи з основним акцентом на вивчення космічного простору та планет.

За словами розробників, карта гри буде настільки масштабною, що гравець навряд чи зустрінеться з іншими.

Крім того, можливості гри для звичайної людини практично невичерпні — No man's Sky знаходиться більше 18 квінтильйонів планет (18 446 744 073 709 551 616), всі вони генеруються в момент їх виявлення і не повторюють один одного.

На планетах можна буде виявити живі організми, дати їм імена, які потім будуть внесені в загальну для всіх гравців енциклопедію. Простіше кажучи, звичайна «іграшка» дасть шанс побути в ролі творця.





реклама на сайте

Схожі новини

Додати коментар

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent