Перша жертва автопілота

0 991
+1

tesla после дтп

У США зафіксовано перше смертельне ДТП за участю автомобіля, який рухався на автопілоті. Електроніка на інноваційному седані Tesla дала збій, і машина протаранила тягач з причепом. Водій Tesla не встиг взяти керування на себе і загинув. Незважаючи на те, що чиновники почали розслідування причин ДТП, а акції Tesla почали падати в ціні, експерти впевнені, що трагедія не зупинить розвиток безпілотних технологій для наземного транспорту.

Влада США приступила до розслідування причин першого смертельного ДТП за участю автомобіля, який рухався на автопілоті. Сама аварія сталася в штаті Флорида ще в травні, але відомо про інцидент, в якому загинув водій, стало тільки зараз. Електромобіль Tesla Model S з включеним автопілотом протаранив на шосе тягач з причепом, який рухався в перпендикулярному напрямку, намагаючись перетнути перехрестя. Як повідомила прес-служба Tesla, аварія сталася через збіг трагічних обставин.

У Tesla вважають, що причина ДТП може полягати в тому, що автоматика, під управлінням якої знаходився транспортний засіб, не встигла розпізнати небезпеку білого кольору причепа вантажівки на тлі яскравого неба. З тієї ж причини, за припущенням автовиробника, не зреагував вчасно і сам водій, який міг би взяти керування машиною на себе: яскраве сонце могло засліпити його. За іншою версією, автопілот міг дати збій через габарити фури і великого дорожнього просвіту, що завадило радарам «побачити» перешкоду попереду.

Наслідки виявилися жахливими: автомобіль проїхав під фурою, в результаті чого у седана знесло дах, потім вилетів з шосе, протаранивши два паркани, і зупинився, врізавшись у стовп. В результаті численних зіткнень 40-річний водій електричного седана Джошуа Браун помер на місці інциденту від отриманих травм.

Так чи інакше, в Tesla вважають, що тяжкість наслідків ДТП пояснюється саме довгим виступом вантажного автомобіля. У компанії відзначають, що якщо б автомобіль врізався в причіп, то водій міг би вижити, — подібні аварії з участю Tesla вже неодноразово відбувалися.

Ця аварія з участю транспортного засобу з автономним управлінням стала першою, в якій загинула людина. При цьому автомобілі Tesla з функцією автопілота в цілому проїхали вже більше 200 млн км. В той же час, згідно зі статистикою, у США один смертельний випадок в результаті ДТП в середньому припадає на 145 млн км пробігу всіх автомобілів.

«Електроніка за замовчуванням не активує автопілот і, перш ніж він буде включений, вимагає чіткого підтвердження від водія, що він усвідомлює ризики використання цієї нової технології, яка досі доопрацьовується, — наголошується в повідомленні автокомпанії.

— Автопілот стає краще, але поки не досконалий і раніше, вимагає від водія бути пильним».

У минулому році глава Tesla Motors Ілон Маск в ході презентації автопілота звертав увагу клієнтів на те, що користуватися новою функцією необхідно обережно. Зокрема, водіям рекомендувалося не прибирати руки з керма, навіть коли автопілот активований. Також глава компанії підкреслював, що в разі дорожніх інцидентів відповідальність з водія не може бути знята.

Незважаючи на всі застереження і вражаючу статистику, наприкінці червня компанія Tesla отримала від Національного управління безпеки дорожнього руху (NHTSA) повідомлення про початок попереднього розслідування причин смертельного ДТП. Зокрема, чиновники мають намір встановити, чи став причиною аварії робот. За даними ЗМІ, розслідування зачіпає 25 тис. таких автомобілів Tesla і в теорії може призвести до відкликання цих автомобілей кампанією.

Після того як стало відомо про ДТП і початок розслідування акції Tesla впали в ціні на 3%.

Експерти вважають, що це прикрий випадок з загиблим в ДТП за участю безпілотника не стане перешкодою на шляху до масового поширення технології автономного водіння.

«Значно безпечніше їздити на таких автомобілях стане, коли виросте рівень їх проникнення в автопарки, — пояснює Андрій Черногоров, гендиректор Cognitive Technologies, що спеціалізується на розробці систем для безпілотного транспорту. — Для цього безпілотників на дорогах повинно стати більше, ніж машин, якими керують водії. Тоді варіантів форс-мажорів, які повинна оцінювати електроніка, стане значно менше і безпека якісно виросте».

Черногоров вважає, що випадки загибелі людей через збої електроніки в безпілотних транспортних засобах не стануть причиною, за якою розвиток цього напрямку загальмується.

«Безпілотні автомобілі — це початок освоєння космосу, коли всі задавалися питанням, чи варто це завдання таких жертв, як людське життя.

Те ж саме відбувалося, коли від ручної праці переходили до конвеєрів: було багато випадків загибелі і поранення людей», — говорить він.

На думку співрозмовника, безпілотний транспорт в 20-річній перспективі може звести до мінімуму проблему дорожньої аварійності.

Розробкою транспортних засобів з автопілотом сьогодні займаються багато автовиробників: наприклад, Audi, BMW, Volkswagen, Nissan, General Motors та інші. Крім автомобільних компаній над технологіями автономного водіння працюють виробники комплектуючих, а також корпорації Apple і Google.

До речі, близько року тому безпілотний автомобіль від Google також потрапляв у серйозне ДТП, яке обійшлося без жертв, але три співробітника Google отримали травми. «Самохідний» гібридний кросовер Lexus RX 450h під'їжджав до перехрестя, коли два автомобіля, що рухались перед ним несподівано почали гальмувати, незважаючи на дозволяючий проїзд сигналу світлофора. Водії цих авто побачили затор на перехресті і, незважаючи на палаючий «зелений», не зважилися виїжджати на перетин вулиць, щоб не заблокувати рух на перехресті. Автономний Lexus також загальмував. Водій, що їхав позаду «гугломобіля» не встиг зреагувати і на швидкості 27 км/год врізався в Lexus. Пізніше з'ясувалося, що управлявший цією машиною чоловік навіть не встиг натиснути на педаль гальма до моменту удару.





реклама на сайте

Схожі новини

Додати коментар

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent